Businesspartner Planning en Control

28 - 36 uur Ondersteunend / Staf €3.997 - €5.810 per maand Helmond

Als je bij ORO werkt, kun je elke dag weer het verschil maken voor mensen: jij draagt bij aan het geluk van onze cliënten, aan een fijn leven.

Solliciteer direct

Zo zorg jij voor geluk

Bij ORO zien we businesscontrollers als dé experts die cijfers tot leven brengen. Als Businesspartner Planning en Control adviseer je het managementteam (MT) over veranderingen, ontwikkelingen en beleidskansen op financieel en economisch vlak.

Je bent daarmee een belangrijke schakel in de realisatie van onze ambitie: bijdragen aan een gelukkig leven voor mensen met een verstandelijke beperking in de regio Helmond en de Peel.

Voor het MT ben jij, samen met twee collega’s, de sparringpartner op financieel en economisch gebied. Je begrijpt de dilemma’s waar de (zorg)directeuren mee worstelen en weet die te vertalen naar goed onderbouwde adviezen. Je inventariseert nieuwe mogelijkheden en kansen die onze organisatie ondersteunen, bijvoorbeeld op het gebied van verdere implementatie en automatisering van managementinformatie en kwalitatieve forecasting. Je hebt een continue drive om de bedrijfsvoering naar een hoger plan te tillen.

Je ondersteunt het managementteam met actuele stuurinformatie, stelt rapportages en analyses op en levert een inhoudelijke bijdrage aan prognoses, kwartaalrapportages en jaarverantwoordingen. Daarbij beweeg je je soepel tussen operationele uitvoering en strategisch advies en werk je intensief samen met collega’s uit o.a. zorgverkoop, de verschillende clusters en finance.

Een belangrijk onderdeel van je werk is het analyseren en duiden van financiële gegevens, zoals productiegegevens. Je helpt bij het opstellen van prognoses, voert berekeningen uit en ondersteunt bij de verdere ontwikkeling van tools en applicaties die dit proces efficiënter maken. Denk bijvoorbeeld aan de doorontwikkeling van een zorgsoftwarepakket voor het maken van extrapolaties en scenarioanalyses: een project waarin jij meedenkt over inhoud, inrichting en implementatie.

Daarnaast lever je een actieve bijdrage aan het opstellen van businesscases en position papers rondom strategische thema’s zoals capaciteit, investeringen, restwaarden of verandertrajecten binnen het sociaal domein. Je zorgt dat de juiste informatie boven water komt, zodat beslissingen op een stevige financiële basis genomen worden.

Of het nu gaat om stuurinformatie, procesverbetering of het bouwen aan toekomstbestendige financiële onderbouwing : jij zorgt ervoor dat alles staat als een huis.

Deze talenten breng jij mee

Je bent van nature nieuwsgierig en weet ontwikkelingen en kansen snel te signaleren. Je ziet kansen en mogelijkheden en durft met een goed onderbouwd advies het gesprek aan te gaan met de managers. Daarbij laat je je niet uit het veld slaan door tegengestelde belangen of drukke deadlines: juist dan kom jij goed tot je recht.

Je beschikt over het lef om bestaande patronen kritisch te bekijken en te herschrijven als dat nodig is om onze visie ‘samen groeien van geluk’ verder te brengen. Je combineert analytisch vermogen met overtuigingskracht en weet complexe informatie helder over te brengen. Je zoekt actief de samenwerking op wanneer dat de kwaliteit van je werk versterkt. Je weet goed prioriteiten te stellen en houdt overzicht, ook in een dynamische omgeving waar veel gebeurt.

Daarnaast beschik je over een afgeronde HBO- of WO- opleiding richting Bedrijfskunde of Bedrijfseconomie. Je hebt al de nodige ervaring opgedaan als businesscontroller, financial controller of in een andere vergelijkbare functie. Ervaring binnen de zorg is daarbij een duidelijke plus, net als kennis van de verschillende financieringsvormen in de sector. En tot slot draai jij met jouw expertise in Excel je hand niet om voor complexe berekeningen of analyses.

Zo waarderen wij jou

  • Een baan voor 28 tot 36 uur per week. Het aantal uur op contract is bespreekbaar;
  • Een zelfstandige en verantwoordelijke functie met flexibele werktijden;
  • Een enthousiast en gedreven team waarbij innovatie, pro activiteit en dynamiek centraal staan. We zijn een zorgorganisatie, maar streven (commercieel) ondernemerschap na;
  • Een salaris in FWG60 volgens cao Gehandicaptenzorg (minimaal € 3.997- en maximaal € 5.810,- bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek) met aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden;
  • Een jaarcontract met naar verwachting aansluitend een contract voor onbepaalde tijd.

Meer weten?

Heb je inhoudelijke vragen over deze vacature? Marina Martens (Manager Finance & Control, 06-43394258) beantwoordt ze graag.

Heb je andere vragen? Neem dan tot en met 27 oktober contact op met Mandy Stevens (recruiter, 06-21304091). Na 27 oktober mag er contact worden opgenomen met Dorrie Wijnhoven (recruiter, 06-15671836).

Solliciteer direct Ga naar sollicitatie proces Arbeidsvoorwaarden

Benieuwd
naar jouw
mogelijkheden
binnen ORO?

64ncqi69
Mandy Stevens

Recruiter: Wonen in de wijk en complex gedrag. Werkdagen dinsdag, donderdag en vrijdag.

+31621304091 MStevens@oro.nl Stuur een WhatsApp